Your shopping cart is empty!
NEW Daiwa 22 Exist - The future is in your hands
Il futuro dei mulinelli Daiwa Spinning è l'AIRDRIVE DESIGN. Riducendo il peso del rotore, della bobina e della cauzione, si ottiene una rotazione più leggera. La rotazione senza sforzo consente al pescatore di provare la vera gioia di un funzionamento senza problemi. AIRDRIVE DESIGN è il risultato di questo nuovo pensiero. DAIWA ha sviluppato un capolavoro innovativo che consente ai pescatori di avere il controllo totale. Peso ridotto, rotazione fluida e risposta elevata consentono al mulinello di girare liberamente. Tutti questi elementi combinati insieme danno vita all'AIRDRIVE DESIGN.
Il nuovo AIRDRIVE ROTOR e l'AIRDRIVE BAIL di nuova concezione si combinano per ridurre il peso nella parte superiore del mulinello. La riduzione del peso crea una rotazione fluida e senza sforzo, con un avvio rapido e una bassa inerzia. Il peso e lo spessore superflui sono stati eliminati per creare il nuovo AIRDRIVE SPOOL, che si abbina perfettamente all'AIRDRIVE ROTOR e all'AIRDRIVE BAIL per completare l'unità anteriore riprogettata.
A differenza della tradizionale struttura interna della bobina, DAIWA ha sviluppato una struttura a basso contatto tra l'albero principale e il pignone, chiamata AIRDRIVE SHAFT. L'adozione di questo metodo ha permesso di ridurre l'attrito e di migliorare la scorrevolezza. La combinazione di queste nuove tecnologie consente al mulinello di essere estremamente leggero e permette al pescatore di sperimentare la rotazione fluida a bassa inerzia con un maggiore controllo della lenza e dell'azione della canna.
Model | Rev (cm) | Gear Ratio | Drag (kg) | Weight (g) | Capacity PE (m) | Bearing |
---|---|---|---|---|---|---|
LT2000S-P | 64 | 4.9:1 | 5 | 155 | 0.4 ~ 200 | 12/1 |
LT2000S-H | 76 | 5.8:1 | 5 | 155 | 0.4 ~ 200 | 12/1 |
LT2500S | 72 | 5.1:1 | 5 | 160 | 0.6 ~ 200 | 12/1 |
LT2500S-H | 82 | 5.8:1 | 5 | 160 | 0.6 ~ 200 | 12/1 |
LT2500S-XH | 87 | 6.2:1 | 5 | 160 | 0.6 ~ 200 | 12/1 |
PC LT 2500 | 73 | 5.2:1 | 10 | 175 | 0.8 ~ 200 | 12/1 |
LT3000S | 77 | 5.2:1 | 10 | 180 | 0.8 ~ 200 | 12/1 |
PC LT3000-XH | 93 | 6.2:1 | 10 | 190 | 1.0 ~ 200 | 12/1 |
LT4000 | 82 | 5.2:1 | 10 | 205 | 1.5 ~ 200 | 12/1 |
LT4000-XH | 99 | 6.2:1 | 10 | 205 | 1.5 ~ 200 | 12/1 |
LT5000-C | 87 | 5.2:1 | 10 | 220 | 2.0 ~ 300 | 12/1 |
LT5000-CXH | 105 | 6.2:1 | 10 | 220 | 2.0 ~ 300 | 12/1 |
C = Compact body
FEATURES:
AIRDRIVE ROTOR
Low inertia is the key.
The newly developed AIRDRIVE ROTOR is made from ZAION. Maintaining the strength of the rotor from 18 EXIST, DAIWA has been able to reduce the weight significantly. Designed with focus to create a perfectly round structure, trouble free and flawless rotation have been achieved. The rotor unit itself has seen a 16% weight reduction compared to the previous model (Based on 2500 size reel) and will set the standard for what future rotor design of small spinning reels will be.
AIRDRIVE BAIL
Trouble free future.
DAIWA has constructed a bail smaller in diameter whilst providing required strength to achieve a further weight reduction to the front unit. In comparison to 18 EXIST, AIRDRIVE BAIL reduces the weight of the bail by 33% (compared to 2500 size). DAIWA has adjusted the angle of bail setting to improve the line movement into the roller. Careful attention was given to the roller and slider and individual design alterations were done for each size of 22 EXIST, perfectly adjusting the line management for each size of the reel.
AIRDRIVE SPOOL
Design reflects the future.
The stand out features of the AIRDRIVE SPOOL would have to be the newly shaped spool skirt and the simple single silver coloured cosmetic. Just by looking at the spool it is clear the structure has been redeveloped, reducing the weight and maximising the feeling of presence. Reducing the spool weight creates many benefits for a reel; the total weight of reel is reduced, oscillation is improved, less resistance during winding and rotation, better balance when attached to the rod and of course the reel feels light and easy to fish.
AIRDRIVE SHAFT
Friction free rotation.
AIRDRIVE SHAFT has a non contact structure between the mainshaft and the pinion gear. In addition to this, both ends of pinion gear are now supported with bearings to relay the crank power from the handle to the rotor with a higher level of efficiency. By adding high quality collars to the mainshaft, rotational noise has been reduced significantly. AIRDRIVE SHAFT creates the feel of smooth, quiet rotation and provides anglers with torque and power.
+41 79 299 66 77
Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo.
Rudolfstetten, CH