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NEW Daiwa 22 Exist - The future is in your hands
Le futur des moulinets Daiwa est le AIRDRIVE DESIGN. En réduisant le poids du rotor, de la bobine et de l'anse, on obtient une rotation plus légère. La rotation sans effort permet au pêcheur de ressentir la vraie joie d'un fonctionnement sans problème. AIRDRIVE DESIGN est le résultat de cette nouvelle réflexion. DAIWA a développé un chef-d'œuvre d'innovation permettant aux pêcheurs d'avoir un contrôle total. Un poids réduit, une rotation douce et une réponse élevée permettent au moulinet de tourner librement. Tous ces éléments combinés se retrouvent dans l'AIRDRIVE DESIGN.
Le nouveau AIRDRIVE ROTOR et le nouveau AIRDRIVE BAIL se combinent pour réduire le poids de la partie supérieure du moulinet. La réduction du poids permet une rotation fluide et sans effort, avec un démarrage rapide et une faible inertie. Le poids et l'épaisseur superflus ont été supprimés pour créer la nouvelle bobine AIRDRIVE SPOOL, qui s'associe parfaitement à l'AIRDRIVE ROTOR et à l'AIRDRIVE BAIL pour compléter l'unité frontale redessinée.
Contrairement à la structure interne traditionnelle du moulinet, DAIWA a développé une structure à faible contact entre l'arbre principal et le pignon, appelée AIRDRIVE SHAFT. En adoptant cette méthode, les frottements sont réduits et la fluidité est améliorée. En combinant ces nouvelles technologies, le moulinet est extrêmement léger et permet au pêcheur d'expérimenter la rotation fluide à faible inertie avec un meilleur contrôle de la ligne et de l'action de la canne.
Model | Rev (cm) | Gear Ratio | Drag (kg) | Weight (g) | Capacity PE (m) | Bearing |
---|---|---|---|---|---|---|
LT2000S-P | 64 | 4.9:1 | 5 | 155 | 0.4 ~ 200 | 12/1 |
LT2000S-H | 76 | 5.8:1 | 5 | 155 | 0.4 ~ 200 | 12/1 |
LT2500S | 72 | 5.1:1 | 5 | 160 | 0.6 ~ 200 | 12/1 |
LT2500S-H | 82 | 5.8:1 | 5 | 160 | 0.6 ~ 200 | 12/1 |
LT2500S-XH | 87 | 6.2:1 | 5 | 160 | 0.6 ~ 200 | 12/1 |
PC LT 2500 | 73 | 5.2:1 | 10 | 175 | 0.8 ~ 200 | 12/1 |
LT3000S | 77 | 5.2:1 | 10 | 180 | 0.8 ~ 200 | 12/1 |
PC LT3000-XH | 93 | 6.2:1 | 10 | 190 | 1.0 ~ 200 | 12/1 |
LT4000 | 82 | 5.2:1 | 10 | 205 | 1.5 ~ 200 | 12/1 |
LT4000-XH | 99 | 6.2:1 | 10 | 205 | 1.5 ~ 200 | 12/1 |
LT5000-C | 87 | 5.2:1 | 10 | 220 | 2.0 ~ 300 | 12/1 |
LT5000-CXH | 105 | 6.2:1 | 10 | 220 | 2.0 ~ 300 | 12/1 |
C = Compact body
FEATURES:
AIRDRIVE ROTOR
Low inertia is the key.
The newly developed AIRDRIVE ROTOR is made from ZAION. Maintaining the strength of the rotor from 18 EXIST, DAIWA has been able to reduce the weight significantly. Designed with focus to create a perfectly round structure, trouble free and flawless rotation have been achieved. The rotor unit itself has seen a 16% weight reduction compared to the previous model (Based on 2500 size reel) and will set the standard for what future rotor design of small spinning reels will be.
AIRDRIVE BAIL
Trouble free future.
DAIWA has constructed a bail smaller in diameter whilst providing required strength to achieve a further weight reduction to the front unit. In comparison to 18 EXIST, AIRDRIVE BAIL reduces the weight of the bail by 33% (compared to 2500 size). DAIWA has adjusted the angle of bail setting to improve the line movement into the roller. Careful attention was given to the roller and slider and individual design alterations were done for each size of 22 EXIST, perfectly adjusting the line management for each size of the reel.
AIRDRIVE SPOOL
Design reflects the future.
The stand out features of the AIRDRIVE SPOOL would have to be the newly shaped spool skirt and the simple single silver coloured cosmetic. Just by looking at the spool it is clear the structure has been redeveloped, reducing the weight and maximising the feeling of presence. Reducing the spool weight creates many benefits for a reel; the total weight of reel is reduced, oscillation is improved, less resistance during winding and rotation, better balance when attached to the rod and of course the reel feels light and easy to fish.
AIRDRIVE SHAFT
Friction free rotation.
AIRDRIVE SHAFT has a non contact structure between the mainshaft and the pinion gear. In addition to this, both ends of pinion gear are now supported with bearings to relay the crank power from the handle to the rotor with a higher level of efficiency. By adding high quality collars to the mainshaft, rotational noise has been reduced significantly. AIRDRIVE SHAFT creates the feel of smooth, quiet rotation and provides anglers with torque and power.
+41 79 299 66 77
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Rudolfstetten, CH